Hudební hry 1 kroužková vazba
Popis
Soubor hudebních her 1 lze využít k procvičování základních hudebních poznatků. Obsahuje 16 tvořivých her a jejich cílem je žáky motivovat k aktivní činnosti při řešení jednotlivých úkolů. Hry jsou zaměřeny na postřeh a logické myšlení. Soubor výukových her je vytištěn na tvrdých papírech (60 listů), které lze vystřihnout na jednotlivé kartičky nebo upravit podle daného úkolu. Komplet obsahuje hry na procvičování not, hudebních pojmů, nástrojů a skladatelů. Každá hra obsahuje metodický návod.
Obsah:
1. Hudební nástroje
2. Názvy hudebních nástrojů
3. Hudební abeceda, délka not a pomlk
4. Noty v osnově a jejich názvy
5. Takty a rytmus
6. Co patří k sobě?
7. Hudební křížovka (pracovní list – písmenka v tabulce)
8. Písničky v notách
9. Písničková hádanka
10. Hudební skládačka (list s hudebními nástroji)
11. Poznáváme skladatele
12. Skladatelé a jejich díla
13. Hra v kruhu - otázky na kartičkách
14. Hra na zapamatování hudebních slov
15. Hudební nástroje
16. Rytmus
1. Hudební nástroje
V prvním úkolu žáci přiřadí k sobě název hudebního nástroje, obrázek a skupinu, do které patří.
2. Názvy hudebních nástrojů
Úkolem je najít dvojice nástrojů, které patří do stejné skupiny (housle – violoncello, trubka – pozoun a další).
3. Hudební abeceda, délka not a pomlk
Kartičky s hudebními pojmy lze třídit do skupin nebo dávat vedle sebe dvojice, které patří k sobě.
4. Noty v osnově a jejich názvy
Učitel řekne název noty a žáci k názvu přiloží správnou notu. Noty mohou určovat také žáci, kdy jeden žák řekne název noty a ostatní ji doplní.
5. Takty a rytmus
V této hře využijeme dva listy s označením taktů a kombinací délek not a pomlk (celých půlových a čtvrťových). Kartičky vystřihneme a úkolem je k danému označení taktu přiřadit správné notové délky.
6. Co patří k sobě?
Kartičky s hudebními pojmy lze různě třídit do skupin nebo dávat k sobě správné dvojice
7. Hudební křížovka (pracovní list – písmenka v tabulce)
Úkolem je poskládat vlastní hudební křížovku.
8. Písničky v notách
Žáci sestavují písničku podle not a textu.
9. Písničková hádanka
Na kartičkách jsou názvy písniček. Učitel zahraje melodii jedné z nich a úkolem je určit správný název písně.
10. Hudební skládačka (list s hudebními nástroji)
Obrázek s hudebními nástroji rozstříhaný na několik dílů. Žáci složí obrázek, určí názvy nástrojů a zařadí je do skupin.
11. Poznáváme skladatele
Žákům rozdáme sadu kartiček, obsahující pojmy, které patří k Bedřichu Smetanovi a Antonínu Dvořákovi. Kartičky si otočí tak, aby na ně neviděli. Následně přečteme text obou skladatelů. Žáci mají za úkol velmi
pozorně poslouchat a po přečtení roztřídit kartičky na dvě hromádky – co patří k Bedřichu Smetanovi a Antonínu Dvořákovi (včetně jejich portrétů).
12. Skladatelé a jejich díla
Úkolem je najít správné dvojice.
13. Hra v kruhu - otázky na kartičkách
Žáci sedí v kruhu a uprostřed mají rozmístěny kartičky s otázkami. Jeden žák si vybere kartičku a na otázku odpoví.
14. Hra na zapamatování hudebních slov
Žákům rozdáme list s dvanácti slovy (obrázky) tak, aby na něj neviděli. Na pokyn si papír otočí a snaží se během 90 vteřin zapamatovat co nejvíce slov.
15. Hudební nástroje
Žáci přiřazují obrázky k názvům jednotlivých nástrojů.
16. Rytmus
Rytmická cvičení předem nastříháme po jednotlivých taktech. Rytmus lze procvičovat několika způsoby: Žáci podle sebe libovolně sestavují rytmus podle daného taktu.
Hmotnost | 0.77 kg |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.